Begravelser.dk
User Experience, Design, Udvikling & trafikgenerering

DEN FØRSTE MÅNED EFTER LANCERINGEN AF DEN NYE HJEMMESIDE, VAR ET REKORDHØJT ANTAL ORDRER GÅET IGENNEM BUTIKKEN – DER VAR SKET EN YDERLIGERE STIGNING PÅ 60%.

t

Planlæg din begravelse online – og spar dine arvinger for penge

I stedet for at ringe til en bedemand direkte foretrækker nogle mennesker at organisere og købe begravelser online. På begravelse.dk kan man selv planlægge en begravelse og spare op til 65% af prisen.

Ved at gøre noget af det grundlæggende arbejde i forbindelse med en begravelse på begavelser.dk, kan man spare op til 65% af prisen på en kiste, urne eller ceremoni. Begravelse Danmarks online butik tackler et meget følsomt emne og i begyndelsen var de ikke specielt populære.

I April 2013 lancerede vi en ny version af deres online butik. Hjemmesiden blev fuldstændig redesignet og den tekniske platform blev ændret.

Think! Digital udviklede først en online strategi for Begravelser.dk baseret på en heuristisk analyse af den eksisterende hjemmeside og formede på baggrund heraf en helt ny brugeroplevelse.
I det følgende vil vi gennemgå processen trin for trin, for at illustrere hvordan vi kan lide at arbejde med vores kunder ved at ændre deres digitale fremgangsmåde.

begravelser-detailbegravelser-detail

Udgangspunktet

I begyndelsen af 2012 investerede Begravelse Danmark i en ny platform til håndtering af online begravelser men opdagede, at kun ganske få ordrer gik gennem.  Think! Digital blev hyret til at lave en heuristisk analyse af siden, hvor vi kiggede på konverteringsrater, brugervenlighed, søgemaskineoptimering og data fra Google Analytics. 

Resultatet var en 85 siders rapport, som beskrev aktuelle udfordringer inkl. konkrete anbefalinger til forbedring (se eksempler til højre og klik for at se større billeder).

Analysen afslørede nogle lavt hængende frugter, som let kunne plukkes. Men også nogle mere fundamentale bekymringer for hjemmesidens struktur, som vi vil vende tilbage til senere.

Anbefaling

Da der allerede havde været en betydelig investering i den gamle hjemmeside, blev det besluttet at se, hvor meget der kunne forbedres ved at gennemføre hurtige løsninger, SEO optimering og AdWords initiativer. Dette alene havde en enorm effekt.

Ved at gennemføre de foreslåede ændringer til brugervenligheden og med en mere målrettet AdWords strategi, steg antallet af online ordrer med 600% fra det første halvår af 2012 til andet halvår 2012.

 

Den svære beslutning

Stigningen i online ordrer var ikke nok for Begravelse.dk. Man gik efter en større markedsandel og det blev klart, at mindre rettelser og yderligere AdWords justeringer ikke ville være nok til at løfte denne ambition. Det blev besluttet at udvikle en helt ny hjemmeside fra bunden på en ny CMS-platform, med nyt design, indhold og backend-administration.

Projektet startede i forsommeren 2013 og efter 8 uger blev den nye hjemmeside lanceret i slutningen af juli 2013. Kraftvaerk tiltrådte projektet som teknisk implementeringspartner og den nye webbutik blev lanceret i Umbraco CMS og Tea Commerce (begge Open Source).

Den første måned efter lanceringen af den nye hjemmeside, var et rekordhøjt antal ordrer gået igennem butikken – der var sket en yderligere stigning på 60%.

 

Vi gi'r kaffe

Rosenvængets allé 25, 2.
2100 København Ø
+45 31 64 01 00
lets@thinkdigital.dk
CVR: 33 95 24 73