Det nye resound.com
Strategi, USER EXPERIENCE, Design & UDVIKLING

resound_level2resound_level2
t

Design og informationsarkitektur til et globalt brand og 40 markeder

ReSound er blandt verdens største producenter af høreapparater. Siden virksomheden blev grundlagt i 1943, har ReSound været kendt for fantastisk lydkvalitet, designekspertise og høreapparatsløsninger, der hjælper hørehæmmede med at genopdage hørelse.

Think! Digital har hjulpet GN ReSound med at redesigne alle kunderettede websites i koncernen. Vi har i den forbindelse været med til at udvikle koncept, informationsarkitektur, design, indholdsstrategi og frontend.

Løsningen giver brugeren let adgang til information om høretab, samt mulighed for at vise dem de høreapparater og accessories der passer dem bedst. Derudover handler det i høj grad om at mindske et for mange tabubelagt emne ved at fortælle åbent om brugen.

ReSound har været et stort og krævende projekt, så det var en dejlig dag, da vi for et par uger siden kunne præsentere designet for de globale markeder til applaus. Vi er lykkedes med at adaptere brandplatformen til web på en måde, som markeder fra Japan over USA til Brasilien er glade for. Det er vi stolte af.
Klaus Silberbauer, Creative Director

Det nye design implementeres af ReSound selv på Sitecore CMS og første fase forventes live i løbet foråret 2015.

3devices_wireframe3devices_wireframe
3Devices_ReSound3Devices_ReSound

En kompleks produktportefølje, leadgenerering og fleksibilitet

For at imødekomme ReSounds komplekse produktportefølje, markedernes forskellige krav til leadgenerering og for at gøre det muligt at overflødiggøre fremtidige kampagnesites konstruerede vi en ekstremt modulær informationsarkitektur. ReSounds redaktører kan konstruere komplekse, oplevelsesorienterede produktuniverser der både kan agere som landing pages for kampagner og som egentlige produktsider.

URL-strategi og metaarkitektur

Et globalt brand betyder en global metaarkitektur. Vi har konsolideret alle ReSound websites under det globale brand-domæne resound.com og bygget en symmetrisk URL-struktur for alle markeder. ReSounds websites rettet mod professionelle kunder blev flyttet til det nye resoundpro.com-domæne, så vi kan skille de to vidt forskellige segmenter fra hinanden “upstream” i marketingstrategien og ikke behøver at drive B2B og B2C-trafik ind til samme websites for derefter at generere brugeren med et målgruppevalg.

Vi gi'r kaffe

Rosenvængets allé 25, 2.
2100 København Ø
+45 31 64 01 00
lets@thinkdigital.dk
CVR: 33 95 24 73