Scandlines
USER EXPERIENCE & Design

iScandlines-detail1iScandlines-detail1
t

Redesign af bookingflow

At booke en fly- eller færgeafgang er i dag en digital handling, og sådan har det været i årevis. Bare tanken om en “rigtig” papirbillet ligger os alle fjernt.

Derfor er det digitale forløb, hvor kunden bestiller sin rejse, eller køber sin billet, et meget forretningskritisk punkt. Det giver sig selv: Hvis kunden ikke kan bestille er der ingen konvertering. Hvis designet af booking flow’et ikke understøtter opsalg, så bestiller alle kunder den billigste billet. Hvis ikke du tilbyder online booking, så køber kunderne varen ved den konkurrent, der går.

Scandlines forstår, at oplevelsen af billetbooking er lige så væsentlig en del af forretning og brand, som færgerne selv og den marketing, der skal skaffe kunder til virksomheden. Think! Digital blev bedt om at redesigne et aldrende booking-flow, som ikke helt kunne håndtere kundernes krav til brugervenlighed, de mange billetyper og de til tider komplekse logiske regler, som booking ofte medfører.

3devices_wireframe3devices_wireframe
3Devices_scandlines3Devices_scandlines

Protoype, test, protoype – repeat

Til komplekse opgaver som denne anvender vi intensiv prototyping, hvor alle interaktionsmuligheder emuleres i prototyperedskaber, som f.eks. Axure RP Pro. I denne software kan vi bygge komplekse designs og brugerinteraktion, som kan dermed kan testes i brugervenlighedstests og som samtidig gør dialogen mellem os og kunden enklere.

Over 40 skærmbilleder og dobbelt så mange enkeltelementer blev designet, redesignet og testet.

Vi gi'r kaffe

Rosenvængets allé 25, 2.
2100 København Ø
+45 31 64 01 00
lets@thinkdigital.dk
CVR: 33 95 24 73